Production value!

Var på bio igår med ett par killar som "var där i jobbet". De fick gratisbiljetter, så att säga. Det fick inte jag.

Som vanligt när jag och Frida hänger på killarna på bio har ju vi ingen som helst makt över val av film. Eller, i det här fallet kanske de fick biljetter specifikt för den här filmen, jag vet inte. Irrelevant, kanske.

Super 8 såg vi iallafall.

Jag undrade hela tiden varför den heter just Super 8, när de aldrig var åtta stycken i själva "gänget". Räknade flera gånger liksom. Kom fram till sex som mest. Fem om man inte räknar med tjejen, vilket man (och jag talar ju av egen erfarenhet) oftast inte gör.

Lam film, om jag får säga det själv. Vilket jag får, för det här är min blogg. Såg trailern i efterhand och undrade om de som gjort den ens sett filmen själva. Rätt missvisande, var den. Ingen valuta för pengarna.  



Idag stannar jag hemma och väljer film helt själv.

Först ska jag dock spela lite Sims...

/Ella.

Kommentarer
Postat av: Myaraq

sims?! really=

2011-06-18 @ 21:26:41
URL: http://myaraq.blogg.se/
Postat av: Camla

Super 8 är namnet på en film en sk smalfilm, alltså den film som de använder att filma med i filmen....



inte namnet på deras gäng elle så... hihihi

2011-06-21 @ 23:48:00
Postat av: Camla

här kommer en bättre förklaring =)) http://sv.wikipedia.org/wiki/Super_8-film



tycker det är jättegulligt att du trodde att det var något helt annat... skrattar.... =)))

2011-06-21 @ 23:50:13
Postat av: Ella

Aaaaaah. Det låter ju logiskt. Tack så mycket! :)

2011-06-22 @ 12:02:16
URL: http://ellzo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0