Skulle, borde, tar det sen.

Ska på bröllop.

Har ingenting att ha på mig. 

Jag vet att de flesta tjejer säger så jämt. Men faktum är att alla mina "formella" kläder är i Uppsala. Tänkte liksom inte på att jag skulle bli bjuden på bröllop?! Jag har aldrig varit på ett - varför skulle jag gå nu?!

Har provat snart hela min mammas garderob. Det är inte lite tusenlappar som ligger utströdda på min säng just nu asså.

Står i valet mellan att se ut som brudens mamma eller att ta på mig min balklänning. 


Balklänning. På den tiden jag var någorlunda snygg...


Sa jag att bröllopet är imorgon?
Inte? 
Nej, men jo DET ÄR IMORGON!!!!!!!

/Ella.

Kommentarer
Postat av: petra

Var på mitt första bröllop förra året (bortsett från mina föräldrars superoglammiga inför utlandsflytten för oh så många år sedan), och då var det ett indiskt/pakistanskt. Hade egentligen sisådär två år på mig att hitta något att ha på mig, men hade ändå ingen aning. Så... lycka till med din ena dag att komma på!



SV: Du lät inte alls som en spammare. Eller så är det jag som blivit immun. Fast det vore sorgligt, som att de vunnit.

2011-07-23 @ 19:00:09
URL: http://ficka.blogg.se/
Postat av: Killenmedkollen

Meeh, jag hade nog som kille suttit lite i samma båt som dig. Det är väll bara att dra på sig en söt klänning, lite pråliga smycken och en snygg klocka, ( gärna Certina, CK eller Vacheron Konstant ). Meeh, är du inte någorlunda snygg? Det tycker jag iaf!? skäms lite

2011-07-26 @ 23:29:17
Postat av: Ella

Menar du Vacheron Constantin? Jag föredrar personligen Breitling, men man ska som tjej inte ha klocka på sig när man går på fest. Det är ohövligt, som att man måste ha koll på när det är dags att gå. Väluppfostrad var det, vettu. :)

Och tack så mycket, haha!

2011-07-27 @ 20:32:47
URL: http://ellzo.blogg.se/
Postat av: Killenmedkollen

Känns riktigt illa när man som mig har extrem klockfetisch och inte ens kan stava till grejerna.. tur att du finns där och kan rätta till. Ska man inte? Du är då sannerligen väluppfostrad ( alt. du har läst mycket Cosmopolitan/Elle ) ;) Tur att man som kille alltid kan ha klocka, känns nice..

2011-07-29 @ 14:15:27
Postat av: Ella

En äkta klockfantast skulle väl inte räkna upp CK? Det är ju inte ett renodlat klockmärke? :)

Hahahah, alltså...killenmedkollen borde ju ha koll på att jag inte riktigt är den typen som läser sånna tidningar? Mamma har lärt mig det. Jag tror inte det är så noga med det nuförtiden.

2011-07-29 @ 21:17:23
URL: http://ellzo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0