Ja, jisses...

Ni var väldigt fåordade när det kom till att bestämma vad jag ska blogga om. Jag fortsätter väl på juridikspåeret ändå, tänker jag, eftersom det är...ja, det enda jag har, helt enkelt.

Det och träning. Fast det senare är inte så jättekul att läsa om. Det tycker inte ens jag.

Juridik, iallafall. Jag skullle inte vilja säga att den här bilden sammanfattar ALLT som är fel med det svenska rättsystemet, men det kan väl ge er en ganska god bild av det.



Det här är då en dom från Stockholms tingsrätt där Wikipedia används som en källhänvisning.

Så nästa gång er lärare försöker hävda att Wikipedia inte är en pålitlig källa kan ni ju komma med motargumentet att några av sveriges mest högutbildade och framstående människor anser att så är fallet. Minnsan.

Prejudikatvärde, kan ni säga att det har. De lege lata, är det.
Säg det. Så lovar jag att läraren kommer lämna er ifred.  

Hänvisa inte till mig dock. Jag är ju en andrahandskälla.
Det går ju inte för sig.

/Ella.

Kommentarer
Postat av: Linn

haha, jag känner kunskapsvibbarna...

2011-09-29 @ 00:21:00
URL: http://linnlundholm.se
Postat av: stefan

Jag ska börja läsa in mig mer på Miljöbalken, några tips på vart man ska börja?

2011-09-29 @ 22:25:04
URL: http://stefanlarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0